<span data-metadata=""><span data-buffer="">Aanpassen adviezenflow in een EPD
Context:
Aanpassing van de functionaliteit ‘adviezenflow’ binnen een elektronisch patiëntendossier op basis van de wensen van de verschillende stakeholders.
De behoefte van de klant:
Verschillende ziekenhuizen gebruikten in een samenwerkingsverband hetzelfde elektronisch patiëntendossier. Sommige ziekenhuizen voerden hun adviezenflow op papier uit. Andere ziekenhuizen deden dit wel al elektronisch: in een oud pakket of met de bestaande adviezenflow van het EPD. Om de adviezenflow in het EPD, door verschillende ziekenhuizen te kunnen laten gebruiken, waren er een aantal wijzigingen nodig.
Aanpak:
Door middel van een interview werd per ziekenhuis de ‘as is’ situatie in kaart gebracht. Bijkomend werden zo nodig ook de business processen uitgetekend in BPMN. De noden werden per ziekenhuis verzameld.
Nadien werden de noden van alle ziekenhuizen gegroepeerd en werden deze in samenwerkingsverband geprioriteerd volgens MoSCoW.
De geprioriteerde requirements werden vervolgens samen met de ontwikkelaar besproken zodat er een uitrolplanning werd vastgesteld waarin elk ziekenhuis zich kon vinden.
Resultaat:
De adviezenflow werd aangepast volgens de wensen en noden van de samenwerking. Dit werd zonder problemen uitgerold in de verschillende ziekenhuizen en zorgde voor een grote tevredenheid bij de verschillende ziekenhuizen.